Pozycjonowanie stron Wrocław i pozycjonowanie sklepów internetowych – jak być numerem jeden w wyszukiwaniach Google?
SEO to temat, o którym mówi się coraz więcej. Wiele osób, gdy słyszy „agencja SEO”, od razu nastawia się negatywnie na podstawie swoich doświadczeń z nimi. Niestety prawdą jest, że w tej branży jest sporo firm, które są niezbyt uczciwe wobec klientów. Mimo to można znaleźć świetnych i przede wszystkim uczciwych specjalistów od budowania pozycji strony internetowej. Jeśli prowadzisz firmę, to absolutnie nie możesz zapomnieć o stronie internetowej oraz o jej pozycjonowaniu. Warto wspomnieć, że obecnie pozycjonowanie stron internetowych jest najtańszą i najskuteczniejszą formą reklamy.
Konkurencja w Internecie jest dziś bardzo duża i jeśli masz firmę, która ma swoją stronę internetową (lub nawet kilka stron), to nie możesz zignorować optymalizacji pod kątem wyszukiwarek.
Dlaczego SEO jest nam potrzebne i na czym polega pozycjonowanie strony? Jak być numerem jeden na frazy lokalne we Wrocławiu
Lokalne SEO i pozycjonowanie lokalne to świetny sposób na marketing dla biznesu typu brick-and-mortar. Można również promować strony internetowe oferujące produkty lub usługi na danym obszarze. Lokalne SEO ma tę zaletę, że o wiele łatwiej jest osiągnąć wysokie pozycje w SERP-ach używając lokalnych fraz (np. „optyk Wrocław”). Jak skutecznie pozycjonować stronę w Internecie? Pierwszym krokiem jest określenie branży, w której działa Twoja strona – czy sprzedajesz okna, czy świadczysz usługi fotograficzne. Drugim krokiem jest wybranie frazy, która będzie główną dla Twojej strony. Fraza ta powinna zawierać Twoją lokalizację. Tak jak w naszym przykładzie „optyk Wrocław”. Następnie optymalizujemy naszą stronę tak, aby Google zrozumiało, o co chodzi. W tym celu piszemy unikalne treści i stosujemy meta tagi – tytuł, opis i słowa kluczowe. Dodajemy również logo naszej firmy, zdjęcia produktów i usług oraz dane firmy (adres i telefon). Do naszej strony dodajemy znacznik schema, dzięki któremu Google otrzymuje dodatkowe informacje o naszej firmie, takie jak godziny otwarcia, numer telefonu czy rodzaj działalności. Na tej podstawie Google oferuje nas w wynikach SERP takich jak „Nazwa firmy – adres”, „Nazwa firmy – numer telefonu” itp.
Audyt SEO – optymalizacja stron internetowych Wrocław
Jak optymalizuje się stronę? Przede wszystkim poprzez stworzenie odpowiednich tekstów, odpowiedniej struktury strony wraz z rozmieszczonymi słowami kluczowymi i, co ważne, bezbłędne linkowanie wewnętrzne.
Niezwykle ważne jest również to, aby osoba, która odwiedza Twoją stronę, znalazła na niej dokładnie to, czego szukała. Nie wystarczy umieścić artykuł na interesujący temat lub pokazać produkty, którymi ktoś jest zainteresowany. Użytkownik musi rzeczywiście osiągnąć swój cel, w przeciwnym razie opuści Twoją stronę (bounce rate) i przejdzie na inną, która zaspokoi jego potrzeby.
Poszukując usług SEO we Wrocławiu, można natknąć się na oferty analizy SEO i audytu SEO. Usługa ta polega na kompleksowej analizie działania Twojej strony, sprawdzeniu jej kodu (HTML/CSS), pomocy w poprawieniu jej szybkości, optymalizacji elementów on-page, a także tworzeniu backlinków z innych stron.
Zanim zoptymalizujesz swoją stronę internetową, musisz zrobić dokładny audyt SEO – co działa, a co nie, co robi konkurencja, jak to robi, jak możemy być od nich lepsi.
Optymalizacja tekstów
Tekst na stronie to nie tylko narzędzie do komunikacji z użytkownikami. To także narzędzie do komunikacji z wyszukiwarkami. Dzięki odpowiedniemu rozmieszczeniu słów kluczowych można zwiększyć szanse na zaindeksowanie strony w wynikach wyszukiwania. Teksty muszą być ciekawe, wciągające i treściwe. I powinny się w nich znaleźć słowa kluczowe. Ale z umiarem, w końcu piszemy dla ludzi, a nie dla maszyn.
Linkowanie wewnętrzne
Jest to jedna z najważniejszych praktyk SEO, która często jest pomijana. Jedna strona prowadzi do drugiej za pomocą linków wewnętrznych i pokazuje Google, które strony są najważniejsze. Linkowanie wewnętrzne pomaga opisać strukturę witryny, pokazując, które strony są najważniejsze dla użytkownika: czasami dobrze jest położyć nacisk na ofertę, linkując ją z kilku miejsc w serwisie.
Optymalizacja szybkości strony
Jedna z najważniejszych zasad: nie każ swoim użytkownikom czekać zbyt długo! Jeśli chcesz, aby pozostali na Twojej stronie, nie każ im czekać!
Ile kosztuje współpraca ze mną?
W swojej pracy wykorzystuję wszystkie dostępne metody, które pomagają mi zrozumieć moich klientów, ich produkty, usługi, klientów i rynek. Czasami pracujemy razem przez długi czas, aby osiągnąć pożądany efekt. Czasami potrzebują mojej obecności co miesiąc, aby zrozumieć, co się dzieje w ich biznesie i podjąć właściwe decyzje marketingowe. Innym razem chcą po prostu wiedzieć, co mogą zrobić dalej i na czym powinni się skupić.
W każdym przypadku staram się pomóc im w sposób, który da im największą korzyść, niezależnie od tego, ile czasu to zajmie.
Pracuję z klientami, z którymi kontaktuję się raz w miesiącu, żeby omówić kilka prostych spraw, cel, kierunek i tyle. Są też firmy, z którymi jestem w stałym kontakcie, mam pełen wgląd we wszystkie działania, jeżdżę na spotkania, kilkudniowe cykle, co miesiąc, dzięki czemu mogę na bieżąco zrozumieć firmę, pomóc w jej pracy i wybrać najlepszy kierunek działania. Więcej o tym, jak działam, dowiesz się w dziale marketing.
Nie chcę tutaj pisać, jaka będzie cena działań SEO, pozycjonowania czy reklamy. Trudno powiedzieć, jaki budżet będzie idealny. W zależności od potrzeb, kierunku rozwoju, tempa działań oraz założeń i efektywności, a także mojej obecności podczas całej tej pracy, koszty mogą być bardzo różne.
To jest to, co zawsze powtarzam moim klientom: zastanówcie się, jaka kwota będzie dla Was odpowiednia, tak abyście mogli bez przeszkód i obaw przeznaczyć ją na współpracę ze mną. Musi to być kwota, na którą spokojnie możesz sobie pozwolić, aby zainwestować w mój czas, a ja powiem Ci, co mogę dla Ciebie zrobić.
Ile kosztuje współpraca ze mną?
Trudno powiedzieć, jaki budżet będzie idealnym rozwiązaniem. W zależności od potrzeb, kierunku rozwoju, szybkości działań i założeń oraz efektywności, a także mojej obecności podczas wszystkich tych prac, koszty mogą być bardzo różne.
Ja zawsze mówię tak swoim klientom: zastanów się, jaka kwota będzie dla Ciebie odpowiednia, abyś mógł bez przeszkód i obaw wydać ją na współprace ze mną. Musi to być kwota, którą spokojnie może sobie pozwolić na zainwestowanie w mój czas, a ja powiem Ci, co za to mogę dla Ciebie zrobić.
Współpracuje z klientami, z którymi kontaktuje się raz na miesiąc w celu omówieniu kilku prostych zagadnień, celu i kierunku działania i tyle. Są też firmy, z którymi jestem w ciągłym kontakcie, mam pełny wgląd we wszystkie działania, każdego miesiąca jeżdżę na spotkania, na kilkudniowe cykle, aby móc na miejscu zrozumieć firmę, pomóc w jej pracy i wybrać najlepszy sposób działania. Więcej o tym jak działam, znajdziesz w zakładce poświęconej marketingowi.