Pozycjonowanie stron Toruń – jak robić skuteczne SEO? Optymalizacja strony internetowej
SEO to pozycjonowanie strony internetowej w wynikach wyszukiwania w celu zwiększenia jej ruchu, a więc pośrednio zwiększenia sprzedaży.
Jeśli masz firmę, którą chcesz wypromować, to musisz wiedzieć, że obecnie nie ma lepszego sposobu niż pozycjonowanie stron internetowych. Oczywiście wymaga to pewnych nakładów finansowych – trzeba będzie zapłacić za hosting stron i domen, a także za usługi agencji, która zajmie się pozycjonowaniem Twojej strony www. Nie oznacza to jednak, że wszystko będzie kosztowało Cię fortunę. Aby strona odniosła sukces i przyniosła oczekiwane rezultaty, powinna być stworzona przez profesjonalistów, którzy przygotują ją tak, aby wyszukiwarki internetowe mogły ją łatwo znaleźć – to droga to pozyskiwania potencjalnych klientów.
Obecnie na rynku istnieje wiele firm, które oferują usługi projektowania stron internetowych. Jeśli jednak chcesz, aby Twoja firma była widoczna w internecie, to powinieneś wybrać agencję SEO – takie firmy świadczą kompleksowe usługi związane z projektowaniem i pozycjonowaniem stron internetowych.
Co to jest pozycjonowanie strony internetowej i sklepu internetowego? Jak być numerem jeden dla fraz lokalnych w Toruniu – skuteczne pozycjonowanie stron Toruń. Zalety pozycjonowania lokalnego
Strony internetowe są pozycjonowane w różny sposób, w zależności od branży, finansów i sprzedaży lub usług, możliwości klientów oraz lokalizacji. SEO można podzielić na kategorie SEO lokalne i SEO ogólnopolskie. Wiele firm tego nie wyjaśnia, ale SEO lokalne i SEO ogólnopolskie to nic innego jak pozycjonowanie na różne frazy. Pozwól, że podam Ci przykład. Powiedzmy, że Twoja strona internetowa lub sklep internetowy znajduje się na pierwszej pozycji dla frazy „narzędzia budowlane”, ale dla frazy „narzędzia budowlane Toruń” nie jesteś już widoczny. Zapytasz pewnie, dlaczego tak się dzieje? Powód jest prosty – to zupełnie inne frazy. Dla wyszukiwarki Google nawet liczba pojedyncza i mnoga to dwie różne frazy. Możesz to sprawdzić wpisując w Google np. „pompa hydrauliczna” i „pompy hydrauliczne”. I co? Prawda, że wyniki w pierwszej dziesiątce się różnią? Dlatego pozycjonowanie Toruń może być dobrym rozwiązaniem dla firm z Torunia.
Pozycjonowanie stron www. Co to jest Audyt SEO – analiza strony internetowej, branży i słów kluczowych?
Twoja strona internetowa to Twoja obecność w sieci, reprezentacja Twojej firmy w internecie. To miejsce, w którym możesz zaciekawić potencjalnych klientów swoimi usługami, produktami i innymi treściami. Ale jak oni trafiają do Twojej strony internetowej? Jak w ogóle ją znajdują?
Odpowiedź jest prosta – korzystają z wyszukiwarek internetowych takich jak Google. Szukają produktu lub usługi, którą oferujesz, wpisując odpowiednią frazę w pasku wyszukiwania.
Kiedy użytkownik wpisuje frazę, wyszukiwarka wyświetla wyniki, czyli linki do stron internetowych, które zawierają wpisane przez niego słowa kluczowe. Kilka najwyżej ocenianych wyników jest wyświetlanych na górze i większość użytkowników ma tendencję do ufania im i klikania na jedną z tych stron www.
Jeśli więc chcesz, aby ludzie trafiali na Twoją stronę internetową, musisz zająć wysoką pozycję w wynikach wyszukiwania Google, ale jak to zrobić? Jak zwiększyć widoczność strony w wyszukiwarce internetowej? Musisz zoptymalizować swoje strony pod kątem określonych słów kluczowych, tak aby po ich wyszukaniu Twoja strona znalazła się wysoko w wynikach wyszukiwania.
Pierwszym krokiem jest audyt strony internetowej. Na czym polega audyt strony www? Audyt strony internetowej to kompletna analiza każdego czynnika, który decyduje o widoczności witryny w wyszukiwarkach. Przeprowadzając audyt witryny, uzyskuje się dokładny obraz aktualnego stanu ogólnych działań SEO oraz tego, jak dobrze witryna radzi sobie z SEO on-page i off-page.
Skuteczne pozycjonowanie strony internetowej wymaga m.in. doboru odpowiednich słów kluczowych. Musisz dowiedzieć się, jakich słów i fraz używają klienci zainteresowani oferowanymi przez Ciebie produktami lub usługami, aby wyszukać je w Google. Jest to bardzo ważna kwestia, ponieważ nie każdy będzie używał tych samych terminów. Ponadto zalecam wybranie dwóch rodzajów słów kluczowych: ogólnych i szczegółowych. Ogólne słowa kluczowe odnoszą się do Twojej branży. Na przykład, jeśli sprzedajesz telefony komórkowe, mogą to być takie marki, jak iPhone, Samsung czy Huawei. Specyficzne słowa kluczowe są związane z Twoją lokalizacją lub rodzajem produktów, które oferujesz. Na przykład „telefony komórkowe Toruń” lub „tani iPhone SE”.
Celem audytu jest odkrycie wszelkich problemów, które wpływają na działanie witryny, tak aby można było je poprawić w celu zwiększenia pozycji w rankingu, ruchu i konwersji. Dzięki tej analizie mogę zaplanować działania, które znacznie poprawią optymalizację techniczną strony internetowej, a co za tym idzie – pozytywnie wpłyną na pozycję strony internetowej w wynikach wyszukiwania.
Pozycjonowanie stron internetowych – copywriting Toruń. Dlaczego teksty SEO są tak ważne? Na czym polega proces pozycjonowania?
Copywriting, czyli pisanie tekstów na strony internetowe, to jeden z dwóch najważniejszych elementów SEO. A jeśli chodzi o SEO lokalne, to jest on na pierwszym miejscu, ponieważ tylko tekst odpowiada za pozycje lokalne. Prawie za każdym razem, gdy rozmawiam z nowym klientem, przerabiam ten sam temat – po co tyle tekstu na stronie, przecież nikt go nie czyta, teksty psują wygląd strony itd. Zawsze zajmuje mi chwilę, aby udowodnić, że jest zupełnie odwrotnie. Treści strony internetowej mają naprawdę wielką moc w zdobywaniu potencjalnych klientów – musi się jednak za to wziąć profesjonalna agencja SEO.
Pytanie zadawane przez klientów również nie jest dla mnie nowe – ale jak sprawić, aby odwiedzający czytali nasze teksty? Odpowiedź jest równie prosta – nie przeczytają ich, jeśli będziesz pisał złe teksty! Tak, copywriting to sztuka i jest tu wiele niuansów. Ale ogólnie rzecz biorąc:
- jeśli tekst rozwiązuje problemy potencjalnego klienta, będzie on zadowolony, że znalazł tę informację na Twojej stronie internetowej (a nie gdzieś indziej),
- jeśli Twój tekst jest dobrze napisany i przejrzysty, będzie mu się go przyjemnie czytało i będzie czytał go w całości,
- dobrze napisany tekst zwiększy zaufanie do Twojej firmy i zmotywuje odbiorców do podjęcia dalszych działań – zadzwonienia lub wypełnienia formularza kontaktowego. Świadczą o tym również statystyki związane z działaniami podejmowanymi przez użytkowników po odwiedzeniu mojej strony z dobrym pozycjonowaniem.
Copywriting to nie tylko tworzenie tekstu, ale także jego optymalizacja pod kątem Google. Najważniejszym elementem takiej optymalizacji są słowa kluczowe. Dlatego skupiamy się na nich od samego początku. Identyfikujemy słowa kluczowe, które najlepiej opisują biznes lub produkt, który oferujesz, oraz te, które są wyszukiwane przez osoby poszukujące Twojej oferty.
Kiedy mamy gotową listę słów kluczowych, wykorzystujemy ją do stworzenia strategii copywriterskiej – definiujemy je w kategoriach i zapisujemy do poszczególnych kategorii podstron. Przykład? Załóżmy, że masz sklep z pieczywem i chcesz z niego zrobić stronę internetową. Będzie ona podzielona na podstrony: dom, o nas, produkty/oferta, cennik, galeria i kontakt. Dla każdej z tych podstron zdefiniujemy indywidualne słowa kluczowe – zostaną one połączone w jedną kategorię (strona główna: piekarnia Toruń), inne (produkty/oferta: ciasta, torty, torty weselne) itd.
Jak to wszystko może nam pomóc? Od czasu do czasu (przynajmniej raz w miesiącu) oprogramowanie Google czyta strony internetowe i sprawdza, czy zawierają one treści odpowiednie dla użytkowników zadających określone zapytania. Kluczowa jest tu liczba zapytań – czyli to, czy jest wystarczająco dużo słów kluczowych
Ile kosztuje współpraca ze mną? Pozycjonowanie stron Toruń – cennik pozycjonowania
Jeśli jesteś zainteresowany i chcesz się dowiedzieć, ile będzie Cię kosztować współpraca ze mną, wyślij mi e-mail i porozmawiamy o tym. To dobry początek.
Moim zdaniem najlepszym rozwiązaniem jest osobiste spotkanie lub rozmowa telefoniczna na temat rozwoju. Nie potrafię odpowiedzieć na pytanie: „Ile to kosztuje”, nie wiedząc, jakie są potrzeby Twojej firmy, w jakim kierunku zmierzasz, jak chcesz się rozwijać.
Zawsze szukam sposobów na obniżenie kosztów dla moich klientów. Jeśli wiem, że istnieją tańsze metody osiągnięcia danego celu, to udzielę Ci takiej informacji i nigdy nie sprzedam Ci droższych usług, niż jest to konieczne. Jeśli jednak wiem, że warto wydać więcej pieniędzy teraz, aby później uzyskać większe zyski, zawsze będę Cię do tego zachęcał.
Zawsze mówię moim klientom tak: „Zastanówcie się, jaka kwota będzie dla Was odpowiednia, abyście mogli bez przeszkód i obaw przeznaczyć ją na współpracę ze mną”. Musi to być kwota, na którą możesz sobie pozwolić, aby zainwestować w mój czas, a ja powiem Ci, co mogę dla ciebie zrobić.
Pracuję z klientami, z którymi kontaktuję się raz w miesiącu, aby omówić kilka prostych spraw, cel i kierunek działania, i to wszystko. Są też firmy, z którymi jestem w stałym kontakcie, mam pełny wgląd we wszystkie działania, jeżdżę na spotkania co miesiąc, w cyklach kilkudniowych, dzięki czemu mogę na bieżąco zrozumieć firmę, pomóc w jej pracy i wybrać najlepszy kierunek działania SEO.