Pozycjonowanie stron internetowych Nysa – Czy pozycjonowanie lokalne ma sens?

Jak być numerem jeden na frazy lokalne w Nysie?

Pozycjonowanie stron internetowych Nysa – Czy pozycjonowanie lokalne ma sens?

Sieć jest dobrym miejscem dla wielu działań, ale ma jedną poważną wadę. Jest nią fakt, że nadal wszyscy jesteśmy w dużej mierze uzależnieni od Google i innych wyszukiwarek, które określają wyniki wyszukiwania. W większości przypadków użytkownicy nie przechodzą na drugą lub trzecią stronę wyników wyszukiwania. Oznacza to, że jeśli chcesz, aby Twoja strona była widoczna, musi znaleźć się na pierwszej stronie wyników wyszukiwania.

Dlatego bardzo ważne jest to, jak Google widzi Twoją stronę i jak jest ona pozycjonowana w stosunku do Twojej konkurencji. Znaczenie pozycjonowania jest tak duże, że każdy przedsiębiorca powinien o nim myśleć jak najwięcej.

Najlepszym sposobem na uzyskanie dobrych wyników w Google jest rozpoczęcie współpracy z dobrą agencją SEO. Jednak znalezienie takiej firmy nie jest wcale takie proste, ponieważ na rynku jest wiele osób, które chętnie wykorzystają Twoją niewiedzę w tej kwestii i wyciągną od Ciebie pieniądze bez żadnego efektu. W tym przypadku naprawdę ważne są dwie rzeczy – doświadczenie i uczciwość. Potrzebujesz agencji, która wie, co robi, i zawsze powie Ci swoją opinię, nawet jeśli jest ona sprzeczna z tym, co chcesz usłyszeć, ponieważ w ten sposób możesz uniknąć pewnych sytuacji, które mogą zaszkodzić Twojej firmie i zaszkodzić Twoim finansom w dłuższej perspektywie.

Jednym w moich nadrzędnych celów podczas współpracy z klientem jest to, aby wiedział on dokładnie, co robię i za co mi płaci. Wiele agencji tworzy umowy w taki sposób, że w sumie nie wiadomo, za co klient płaci i czego może się spodziewać. U mnie płacisz za konkretne rzeczy, które są jasno przedstawione. Jednak abyś czuł się pewny, że Cię nie oszukuję, poniżej dokładnie opiszę Ci proces pozycjonowania.

tt
Jak działa pozycjonowanie stron Nysa? Na czym skupić się przy pozycjonowanie sklepów internetowych, a na czym stron?
kk
Słowa kluczowe przy pozycjonowaniu stron internetowych Nysa
>>
Linkowanie wewnętrzne i linki zewnętrzne prowadzące do mojej strony internetowej. Co to jest i czemu muszę o to zadbać?
Link building, czyli linki zewnętrzne na pozycjonowanie strony
Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

Jak działa pozycjonowanie stron Nysa? Na czym skupić się przy pozycjonowanie sklepów internetowych, a na czym stron?

SEO to złożony system działań mających na celu poprawę pozycji Twojej strony internetowej w Google i innych wyszukiwarkach. Im wyżej Twoja strona znajduje się w wynikach wyszukiwania, tym większa liczba użytkowników na nią klika, co prowadzi do wzrostu frekwencji potencjalnych klientów i sprzedaży.

Od początku procesu pozycjonowania zawsze zaczynam od szczegółowej analizy strony internetowej oraz stron konkurencji. W tym przypadku nie chodzi tylko o weryfikację i analizę, ale również o poznanie Twojego biznesu.

Przeprowadzając audyt i analizę, nie tylko szukam problemów na Twojej stronie lub sklepie internetowym, ale również staram się znaleźć sposoby, aby uczynić ją lepszą – zarówno od strony technicznej, jak i pod kątem wyglądu i przyjazności dla użytkownika.

Poniżej przedstawiamy listę tego, czego możesz się spodziewać podczas tego etapu:

  • audyt strony internetowej,
  • analiza konkurencji,
  • keyword research,
  • analiza stanu linków kierujących do Twojej strony (jeśli są),
  • analiza ruchu organicznego odwiedzającego Twoją witrynę,
  • analiza konwersji na Twojej stronie.

Słowa kluczowe przy pozycjonowaniu stron internetowych Nysa

Najważniejszą rzeczą w pozycjonowaniu stron internetowych jest odpowiedni dobór fraz. Większość firm nie wie, jak je dobrać, co skutkuje stratą pieniędzy. Jako przykład weźmiemy frazę „adwokat”. Wpisz ją w Google i sam się przekonaj – otrzymasz setki tysięcy wyników, a cena za pozycjonowanie takiej frazy jest ogromna. Dlatego proponowałbym wybrać taką frazę jak „adwokat Nysa”, ponieważ dla tej frazy jest znacznie mniejsza, a cena za pozycjonowanie tej frazy jest sporo niższa. Dlatego SEO może kosztować bardzo mało lub nawet wcale, w zależności od tego, w jakiej branży działasz i na jakie frazy zdecydujesz się pozycjonować swoją stronę.

W tym momencie pewnie każdemu zaświeci się żaróweczka, czemu chcę pozycjonować stronę na mniejsze frazy. Wiadomo, każdy chce być na tych największych. Jednak warto się zastanowić, czy aby to one zarobią dla Ciebie najwięcej. W przypadku poszukiwania adwokata niemal każde zapytanie okaże się wyszukiwaniem lokalnym. Po co mi prawnik z Warszawy, skoro mieszkam w Nysie, prawda? Dlatego pierwsza pozycja na frazę „adwokat Nysa” da Ci dużo więcej klientów niż na frazę „adwokat”, mimo że jest znacznie mniejsza. No pod warunkiem, że faktycznie będziesz z Nysy.

Pozycjonowanie stron www
Audyt SEO, budowa strony, pozyskiwanie linków

Drugą najważniejszą rzeczą jest optymalizacja treści. Oznacza to, że pisząc tekst na swoją stronę, nie możesz zapominać o słowach i frazach kluczowych. Jeśli weźmiemy pod uwagę nasz poprzedni przykład strony adwokata, to powinniśmy używać takich fraz jak „prawnik Nysa”, „adwokat Nysa”, „usługi prawne Nysa” i tak dalej. To samo tyczy się meta opisów i znaczników H1 – pamiętajmy tylko, że muszą się one od siebie różnić!

Tworzenie treści na strony internetowe, zwłaszcza takich treści, które mają zadbać o pozycjonowanie stron www, wymaga sporej wiedzy i doświadczenia. Przede wszystkim strona musi być tak opisana, aby każdy użytkownik znalazł tam to, czego szuka. Ponad to musi być ona właściwie zoptymalizowana pod SEO i odpowiednio nasycona we właściwe frazy kluczowe, o czym pisałem powyżej.

Pamiętaj, nawet jeśli jesteś prawnikiem, Twoje teksty mają trafiać do ludzi, nie do innych prawników. Dlatego Twoja strona www musi być opisana przyjaźnie, bez branżowego żargonu i tonu z kodeksu jakichś praw.

Linkowanie wewnętrzne i linki zewnętrzne prowadzące do strony internetowej. Co to jest i czemu musisz o to zadbać?

SEO to połączenie wielu elementów, które razem składają się na proces pozycjonowania strony. Nie jest możliwe określenie, co jest najważniejsze w SEO, ponieważ każdy element wpływa na całość, a wpływ każdego z nich na tak dużą liczbę zmiennych jest trudny do zmierzenia. Ważnym elementem optymalizacji strony jest prawidłowe linkowanie wewnętrzne. Linki wewnętrzne to nic innego jak odnośniki w obrębie Twojej strony. Mogą one prowadzić do innego artykułu, produktu lub podstrony kontaktowej. Prawidłowe linkowanie wewnętrzne jest bardzo ważne nie tylko ze względów behawioralnych, czyli by strona była przyjazna dla użytkownika, ale również z punktu widzenia Google. Jedną z najważniejszych zasad jest linkowanie tylko do konkretnej podstrony per anchor. Anchor w języku angielskim to nic innego jak link lub kotwica. Jednak nie wygląda tak jak URL, czyli www.cośtam.pl. Jest to słowo lub ciąg słów, który ma za zadanie odsyłać do konkretnej podstrony lub konkretnego miejsca na konkretnej podstronie. Przykładowo, jeśli klikniesz na te słowa budowa strony internetowej, zostaniesz przeniesiony na moją podstronę o tej tematyce. Najważniejszą zasadą stosowania anchorów jest bycie skrupulatnym.

W tym wszystkim skrupulatność jest niezwykle istotna. Obecnie niewłaściwe linkowanie podczas pozycjonowaniu stron internetowych, nie ważne, czy to lokalne pozycjonowanie stron Nysa, czy ogólnopolski projekt, może wiele namieszać. Jedną z najgorszych sytuacji jest doprowadzenie do kanibalizacji. W skrócie to problem polegający na tym, że Twoje dwie podstrony walczą o pozycję w wynikach wyszukiwania Google, czego efektem będzie brak rezultatu pozycjonowania strony. Oznacza to, że nie powinieneś używać tego samego anchora dla różnych podstron. Jeśli Twoja strona ma sklep internetowy i masz produkt o nazwie „buty”, to nie używaj tego samego anchora do linkowania do kategorii butów lub innego modelu butów. Zawsze używaj różnych anchorów dla każdej strony.

Cena i Plan

Ile kosztuje współpraca ze mną?

 

Trudno powiedzieć, jaki budżet będzie idealnym rozwiązaniem. W zależności od potrzeb, kierunku rozwoju, szybkości działań i założeń oraz efektywności, a także mojej obecności podczas wszystkich tych prac, koszty mogą być bardzo różne.

Ja zawsze mówię tak swoim klientom: zastanów się, jaka kwota będzie dla Ciebie odpowiednia, abyś mógł bez przeszkód i obaw wydać ją na współprace ze mną. Musi to być kwota, którą spokojnie może sobie pozwolić na zainwestowanie w mój czas, a ja powiem Ci, co za to mogę dla Ciebie zrobić.

Współpracuje z klientami, z którymi kontaktuje się raz na miesiąc w celu omówieniu kilku prostych zagadnień, celu i kierunku działania i tyle. Są też firmy, z którymi jestem w ciągłym kontakcie, mam pełny wgląd we wszystkie działania, każdego miesiąca jeżdżę na spotkania, na kilkudniowe cykle, aby móc na miejscu zrozumieć firmę, pomóc w jej pracy i wybrać najlepszy sposób działania. Więcej o tym jak działam, znajdziesz w zakładce poświęconej marketingowi.

Copywriting
Od 25 zł
Za 1000 znaków ze spacją
Research
Analiza i dobór fraz kluczowych
Korekta
Tekst pisany zgodnie z SEO
Marketing
1000 zł
Za miesiąc
SEO – Pozycjonowanie
SEM – Google Ads, reklamy Facebook
Marketing internetowy
Plan rozwoju
Konsultacje

Link building, czyli linki zewnętrzne na pozycjonowanie strony

Trzecim najważniejszym elementem w pozycjonowaniu strony jest link building. Spośród wszystkich elementów odpowiedzialnych za pozycję w wynikach wyszukiwania linki są najdroższe. Niestety są one również niezbędne.

Na początku należy wiedzieć, że mamy kilka rodzajów linków i każdy z nich działa trochę inaczej. Linki zewnętrzne prowadzące do naszych stron dzielą się na dofollow i nofollow. Najważniejsze, abyś wiedział, że te pierwsze, czyli dofollow, przekazują moc strony, te drugie nie. Zatem powinny Cię interesować głównie linki dofollow, ponieważ dzięki nim Twoja strona, sklep internetowy czy strona firmowa będzie rosła w siłę i będzie wysoko w wynikach wyszukiwania.

Liczba linków zewnętrznych prowadzących do Twojej strony wpływa na jej pozycję w Google i innych wyszukiwarkach. Powinieneś być zainteresowany linkowaniem do stron, które mają już dobrą pozycję, ale także zazwyczaj wysokie zaufanie lub autorytet (PA lub DA). Dobrze, jeśli są one również z Twojej branży, ale nie jest to konieczne – linki zewnętrzne mogą pochodzić z niemal każdej strony i nadal dobrze działać.

Istnieje kilka sposobów na link building. Pierwszy z nich jest darmowy. Polega na stworzeniu strony internetowej, sklepu internetowego lub strony firmowej, która będzie na tyle ciekawa, że inni ludzie będą chcieli ją linkować. Drugi sposób jest nieco droższy i polega na dostarczaniu innym stronom internetowym wartościowych treści, które następnie mogą umieścić na swojej stronie i tym samym zamieścić Twój link.

Trzecim sposobem jest skorzystanie z usług firm specjalizujących się w link buildingu. Ta metoda jest najskuteczniejsza, ale i najdroższa. Jeśli zdecydujesz się na tę metodę, to polecam korzystanie ze sprawdzonych firm, ponieważ link building wymaga dużej wiedzy i doświadczenia i nie każdy potrafi to robić dobrze.

Niestety w dzisiejszych czasach pierwsze dwie wersje najzwyczajniej są prawie niemożliwe. Jedynie jednostki mają szanse, że zyskają w ten sposób linki zewnętrzne. Wysoka pozycja jest uzależniona od linkowania. Bez niego marketing internetowy w wyszukiwarce Google zwyczajnie nie ma sensu. Zasadą skutecznego marketingu internetowego jest odpowiednie dobranie kosztów oraz możliwości, do efektu, jaki mogą przynieść. W tym miejscu ogromną rolę odgrywa agencja marketingowa, której zadaniem jest stworzenie planu gwarantującego zyski w najbliższych miesiącach.

Content Marketing
Influencer marketing
E-mail marketing

Ile kosztuje pozycjonowanie stron internetowych?

To wszystko zależy. Jest wiele czynników wpływających na ostateczny koszt, który zagwarantuje szybki napływ potencjalnych klientów do firmy. Jeśli bierzemy pod uwagę stronę internetową i marketing internetowy w lokalnym obszarze, cena będzie znacznie niższa niż w przypadku zdobywania fraz ogólnopolskich. Czemu tak jest? Zastanów się, ile jest mechaników samochodowych w Nysie, a ilu w całej Polsce, a poznasz odpowiedź.

Kolejną niewiadomą jest sama branża. Firmy odzieżowe w pozycjonowaniu ogólnopolskim wymagają naprawdę sporego budżetu. Za to specjalistyczne firmy zajmujące się przykładowo odwiertami głębinowymi mogą wymagać mniejszych nakładów na pozycjonowanie strony w całej Polsce niż sklep odzieżowy na pozycjonowanie Nysa.

Pozycjonowanie stron www musi być oparte o indywidualne podejście. Każda firma jest inna, ma inne problemy, inną lokalizację i inny budżet. Jednak każda z firm, która będzie miała profesjonalne podejście do marketingu internetowego, na pewno na tym zarobi.

Współpracując ze mną, możesz liczyć na kompleksowe wsparcie. Zrobię dla Ciebie profesjonalną stronę internetową, zadbam o cały proces SEO, zajmę się pisaniem treści oraz link buildingiem, wykonam audyt i przeprowadzę kompleksowy, skuteczny marketing. Poza samymi działaniami opartymi o Twoją stronę mogę zaproponować prowadzenie i rozwój Twojej strony w mediach społecznościowych. Od lat prowadzę konta swoich klientów na stronach Facebook, LinkedIn czy Instagram. Zadbam o Twoją widoczność w Google Maps oraz na całym lokalnym rynku. Nie ważne, czy prowadzisz salon fryzjerski, jesteś księgowym, czy posiadasz swój własny gabinet kosmetologiczny – gwarantuję, że będę mógł zadbać o ogólnopolskie i lokalne pozycjonowanie stron internetowych, które mi zlecisz!

Wyślij zapytanie z formularza
Formularz kontaktowy
5/5 - (2 votes)