Pozycjonowanie stron internetowych opolskie
Proces pozycjonowania lokalnego, ogólnopolskiego. Link building, content marketing oraz analiza konkurencji
Jak już wspomniałem, pozycjonowanie jest najtańszą i najskuteczniejszą formą promocji. Mimo to wiele osób nie zdaje sobie sprawy z tego, że ich strona internetowa nie jest widoczna dla nikogo. Wynika to z wielu czynników. Jednym z nich jest na pewno konkurencja w branży. Niezależnie od tego, czy posiadasz sklep ze sprzętem AGD, czy firmę świadczącą usługi takie jak montaż klimatyzacji, Twoja strona będzie konkurować z wieloma podobnymi w wyszukiwarkach. Jeśli chcesz być zauważony przez potencjalnych klientów, Twoja strona musi być bardziej widoczna niż strony konkurencji. Najlepszym sposobem, aby to zrobić, jest znalezienie dobrej agencji SEO i pozwolić im zająć się tym, abyś mógł skupić się na swojej działalności.
Innym czynnikiem, który sprawia, że pozycjonowanie stron internetowych jest tak ważne, jest potrzeba użytkowników, aby znaleźć dokładnie to, czego szukają w momencie, kiedy tego potrzebują. Oznacza to, że gdy ktoś wejdzie w Google, wyszuka „naprawa klimatyzacji” i zobaczy w wynikach wyszukiwania linki do Twojej strony, pójdzie tam, bo chce ją mieć teraz. To znacznie zwiększa szansę, że to właśnie on zostanie Twoim klientem i zapłaci za Twoje usługi.
Dlaczego pozycjonowanie stron internetowych?
Warto spojrzeć na Google Trends, aby zobaczyć, jak bardzo wzrosło zainteresowanie pozycjonowaniem SEO na przestrzeni lat. Z wykresu jasno wynika, że popularność tego terminu od jakiegoś czasu dynamicznie rośnie i wciąż wzrasta. Co to oznacza?
Obecna sytuacja może sugerować, że trzeba zainwestować dużo pieniędzy w marketing swojej firmy, ponieważ z roku na rok na rynku pojawia się coraz więcej firm, co zwiększa również konkurencję. Nie jest to jednak prawdą. Dzisiaj pozycjonowanie stron internetowych jest chyba najtańszą formą reklamy. Przykładowo reklama w lokalnej gazecie czy spot radiowy spowodują, że wydasz o wiele więcej i dadzą Ci o wiele mniejsze efekty niż inwestycja w optymalizację strony internetowej. Dlaczego? Tylko dlatego, że ludzie dzisiaj korzystają z wyszukiwarek internetowych znacznie częściej niż czytają gazety czy słuchają radia.
Współpraca z zakresu marketingu internetowego – z czego składa się pozycjonowanie stron www?
Pozycjonowanie stron w wyszukiwarkach wymaga nie tylko wiedzy specjalistów SEO, ale również dogłębnej analizy branży, w której działamy, oraz grupy docelowej klienta.
Strony internetowe pozycjonowane są w różny sposób w zależności od branży, finansów i sprzedaży lub usług, możliwości klienta oraz lokalizacji. Pozycjonowanie stron internetowych można podzielić na kategorie SEO lokalne i SEO ogólnopolskie. Wiele firm tego nie tłumaczy, ale SEO lokalne i SEO ogólnopolskie to nic innego jak SEO na różne frazy. Pozwól, że podam Ci przykład. Załóżmy, że Twoja strona jest na pierwszej pozycji dla frazy „buty”, ale dla frazy „buty Opole” już nie jesteś widoczny. Dlaczego tak się dzieje? Ponieważ są to zupełnie inne frazy. Dla wyszukiwarki Google nawet liczba pojedyncza i mnoga to dwie różne frazy. Sprawdź to sam – wpisz w Google np. „blat granitowy” i „blaty granitowe” – gwarantuję Ci, że wyniki w pierwszej 10 będą zupełnie inne.
SEO lokalne to pozycjonowanie na wybrane frazy z modyfikatorem lokalizacji (np. web design Poznań, firma projektująca strony internetowe Warszawa), natomiast SEO ogólnopolskie to pozycjonowanie na frazy bez modyfikatora lokalizacji (np. firma projektująca strony internetowe).
Pozycjonowanie stron internetowych Opole – optymalizacja on-site pod lokalne SEO
Ze względu na to, że wiele firm nie tłumaczy, jak działa pozycjonowanie, postaram się to wyjaśnić w skrócie. Na SEO składa się wiele czynników, z których jeden nazywany jest on-page optimization. Jest to ta część SEO, która odbywa się bezpośrednio na Twojej stronie internetowej. Prawidłowo zoptymalizowana strona posiada słowo kluczowe (słowo, na które optymalizujemy) w tytule, opisie, nagłówkach i wielu innych miejscach. Jeśli masz stronę www.example.com i chcesz być w pierwszej dziesiątce na frazę „buty opole”, to ta fraza powinna być obecna w około 20% treści na Twojej stronie. Nie jest to takie proste, jak się wydaje, ponieważ Google nie lubi zbyt częstego powtarzania słów kluczowych, a jeśli przesadzisz z ich powtarzalnością, Google może Cię ukarać i przesunąć Twoją stronę na niższą pozycję lub nawet całkowicie usunąć ją z indeksu. Dlatego lepiej zatrudnić profesjonalistę, który wie, jak optymalizować strony internetowe.
Optymalizacja strony internetowej wymaga właściwego opisania wszystkich podstron na stronie internetowej. Każdej, bez żadnego wyjątku. W tym momencie każdy właściciel sklepu internetowego ma w głowie: „Ale przecież ja mam 3000 produktów”. No niestety, nikt nie mówił, że będzie łatwo.
Zwykle frazy lokalne wymagają małego nakładu, a efekty pozycjonowania lokalnego są zwykle szybko widoczne. Jednak nie zawsze i nie wszędzie. Przykładowo „wynajem samochodów Warszawa” będzie frazą z wersji hardcorowych i tutaj bez konkretnych nakładów trudno będzie się przebić. Za to „utylizacja eternitu Opolskie” pewnie będzie wymagało napisania odpowiedniej treści, a strona sama wejdzie do top3 w kilka tygodni.
Niestety treści to nie wszystko. Skuteczne pozycjonowanie stron internetowych Opole, Nysa czy każdej innej miejscowości oraz fraz ogólnopolskich wymaga jeszcze kilku rzeczy, a jedną z najdroższych jest link building.
Ile kosztuje współpraca ze mną?
Trudno powiedzieć, jaki budżet będzie idealnym rozwiązaniem. W zależności od potrzeb, kierunku rozwoju, szybkości działań i założeń oraz efektywności, a także mojej obecności podczas wszystkich tych prac, koszty mogą być bardzo różne.
Ja zawsze mówię tak swoim klientom: zastanów się, jaka kwota będzie dla Ciebie odpowiednia, abyś mógł bez przeszkód i obaw wydać ją na współprace ze mną. Musi to być kwota, którą spokojnie może sobie pozwolić na zainwestowanie w mój czas, a ja powiem Ci, co za to mogę dla Ciebie zrobić.
Współpracuje z klientami, z którymi kontaktuje się raz na miesiąc w celu omówieniu kilku prostych zagadnień, celu i kierunku działania i tyle. Są też firmy, z którymi jestem w ciągłym kontakcie, mam pełny wgląd we wszystkie działania, każdego miesiąca jeżdżę na spotkania, na kilkudniowe cykle, aby móc na miejscu zrozumieć firmę, pomóc w jej pracy i wybrać najlepszy sposób działania. Więcej o tym jak działam, znajdziesz w zakładce poświęconej marketingowi.
Pozycjonowanie stron www a link building. Ile to kosztuje?
Dobór słów kluczowych ma duże znaczenie, jednak SEO bez linków nie istnieje i jeśli chcesz osiągnąć wysokie pozycje, musisz odpowiednio podlinkować swoją stronę internetową. Nie ważne, czy zależy Ci na SEO w mieście Opole, Nysie, Brzegu, czy planujesz podbić frazy w wyszukiwarce Google z całej Polski – bez linków się nie obejdzie.
Warto zaznaczyć, że w przypadku, kiedy interesuje nas pozycjonowanie Opole lub jakieś inne lokalne tematy, koszt linkowania jest znacznie niższy. Powód jest prosty – w samym Opolu czy Nysie Twoja konkurencja w sieci jest znacznie mniejsza. Mimo to warto zainwestować w wartościowe treści i linkowanie. Pozwoli Ci to na utrzymanie pozycji przez długi czas.
Link building można wykonać na 100 różnych sposobów, a liczy się tylko to, aby był on skuteczny. Jeśli zależy Ci na pozycjonowaniu Opole, powinieneś pozyskiwać linki oparte na treściach geolokalizacyjnych. Aby zadbać o frazy pozycjonowania lokalnego, powinieneś pisać treści w linkach sponsorowanych oparte właśnie na geolokalizacjach. Załóżmy, że prowadzisz sklep z drzwiami. Jeśli chcesz sprzedawać więcej drzwi w Opolu, powinieneś pozyskiwać linki tematyczne na frazę „drzwi Opole” itp. Linki można pozyskiwać w różnych miejscach, ale musisz wiedzieć, że dzielą się one na dofollow i nofollow. Oznacza to, że linki dofollow dodadzą mocy Twojej stronie, co sprawi, że będzie ona wyżej w rankingu, natomiast linki nofollow tego nie zrobią. Są one tworzone tylko dla dywersyfikacji i nie potrzebujesz ich zbyt wiele. Najlepszej jakości linki pochodzą ze stron internetowych, które po pierwsze mają duży ruch, a po drugie są cały czas rozwijane.
Co więcej, backlinki można zdobyć poprzez płatne artykuły lub sponsorowanie przez naturalne firmy i organizacje związane z naszą branżą. Na przykład, jeśli prowadzisz warsztat samochodowy, możesz sponsorować klub samochodowy lub coś podobnego, a w zamian otrzymasz link na stronie organizacji z anchor textem.
Warto jest raz zaznaczyć, że lokalne pozycjonowanie stron internetowych wymaga właściwego podejścia do treści linków, bez tego nigdy nie trafisz do top10 na właściwe słowa kluczowe.
Marketing internetowy czy tylko pozycjonowanie stron internetowych? Kampanie Google Ads, social marketing i inne
Pozycjonowanie lokalne to rewelacyjny sposób, aby zyskać nowych klientów. Pamiętaj jednak, że samo pozycjonowanie stron Opole może nie wystarczyć. Bo nawet jeśli potencjalny klient trafi do Ciebie, jest jeszcze długa droga, zanim skorzysta w Twoich usług lub kupi Twoje produkty.
Agencje SEO bardzo często zaznaczają, że ich zadaniem jest ściągnięcie ruchu do Twojej firmy, jednak co Ci z tego przyjdzie? Tobie powinno zależeć przede wszystkim na zyskach. Dlatego idąc za przykładem firm działających intensywnie w marketingu internetowym, musisz zadbać o wszystkie jego aspekty.
Jedną z rzeczy, o której warto zadbać w wynikach wyszukiwania Google, są płatne reklamy Ads. Dlaczego jest to zalecane, nawet kiedy planujesz skupić się, aby wzrost popularności serwisu bazował na pozycjonowanie strony internetowej? SEO, czyli Search Engine Optimization, to najtańsza forma reklamy – niestety efekty są oddalone w czasie. Dlatego na początku drogi warto odpalić reklamę Google Ads. Zanim jeszcze Twoje strony www osiągną wysokie pozycje, płatne kampanie od pierwszego tygodnia będą generować zyski.
Dodatkowo pozycjonowanie lokalne warto wesprzeć kampaniami w mediach społecznościowych. Wiele osób uważa, że Facebook, Instagram czy LinkedIn to miejsca, gdzie nie da się zarobić. Wyprowadzę Cię z błędu – można zdobyć tam całą rzeszę klientów. Żeby daleko nie szukać, około połowę moich klientów stanowią właśnie kontakty pozyskane na Facebooku!
Szukasz kogoś, kto zadba o pozycjonowanie sklepów internetowych, analizę konkurencji, prowadzenie kont na portalach społecznościowych i nie tylko? Wyślij zapytanie! Nie jestem agencją SEO, a Ty nie będziesz kolejnym przelewem na koncie. Współpracuję ze swoimi klientami zawsze osobiście i bezpośrednio. Zawsze będziesz kontaktować się ze mną, a nie z moimi pracownikami. Jeśli dam ciała, to ja za to wezmę odpowiedzialność. Wykonam dla Ciebie bezpłatną wycenę pozycjonowania, wstępny audyt prac oraz konkurencji i powiem Ci, jak przebiję Twoją konkurencję. Sprawię, że Twoja strona trafi w topy na urządzeniach mobilnych, komputerach PC. Stworzę wartościowe treści, które będą sprzedawać. Zadbam o pozycjonowanie lokalne i słowa kluczowe z zasięgiem ogólnopolskim.
Zerknij na moje portfolio i sprawdź, co potrafię!