Pozycjonowanie lokalne

Pozycjonowanie lokalne polega na wykorzystaniu szeregu technik, które pozwalają na zwiększenie widoczności strony internetowej w wyszukiwarce Google ograniczonej do konkretnego regionu.

Celem pozycjonowania lokalnego jest zwiększenie pozycji strony internetowej na frazy kluczowe związane z danym miastem, regionem, dzielnicą, na przykład: „dentysta w Warszawie”, „najlepszy serwis samochodowy we Wrocławiu”, „salon kosmetyczny w Krakowie”.

Pozycjonowanie lokalne jest częścią standardowych działań SEO i jako takie posiada wiele jego elementów. Istnieją jednak również pewne dodatkowe rozwiązania, które można zastosować.

Podobnie jak w przypadku standardowych działań SEO, pozycjonowanie lokalne można podzielić na działania on-page i off-page.

Elementy pozycjonowania lokalnego – jak znaleźć potencjalnych klientów blisko siebie?

Lokalne SEO, podobnie jak pozycjonowanie stron internetowych na rynku ogólnopolskim, wymaga linkowania, jednak w tym wypadku można liczyć się ze znacznie mniejszymi kosztami.

Audyt SEO – musisz wiedzieć, jak Twoja strona wypada pod względem poprawnej optymalizacji on-page i jakości treści.

Google Moja Firma – to najważniejsze narzędzie do pozycjonowania lokalnego. Po założeniu i weryfikacji konta otrzymujesz darmową wizytówkę na Mapach Google. Może to przynieść wielu odwiedzających na Twoją stronę, a także zwiększyć zasięg Twojej strony w wynikach wyszukiwania.

Słowa kluczowe oparte na lokalizacji – można skorzystać z funkcji „Filtruj” według lokalizacji w Google Trends lub podobnych usługach, aby sprawdzić wolumen wyszukiwania dla konkretnych obszarów. Należy również stosować odpowiednie słowa kluczowe w tekstach i meta tagach.

Recenzje – ważnym elementem budowania pozycjonowania lokalnego jest zbieranie opinii klientów. Najlepszym miejscem do tego jest Google Moja Firma. Nawet jeśli masz tylko kilka recenzji z wysoką oceną, może to znacznie zwiększyć wiarygodność Twojego biznesu.

PLAN
POMYSŁ
NN
DZIAŁANIE
Pomysł na sukces

3 kroki do stworzenia własnej firmy opartej na marketingu internetowym

W internecie jest jeszcze wiele niezagospodarowanych branż, w które stosunkowo łatwo się dostać. Trudno będzie wypozycjonować się w branży odzieżowej, prawniczej, czy meblowej bez sensownego budżetu. Jednak jeśli chcesz sprzedawać świeże towary na rynku, wykonywać usługi napraw specjalistycznych urządzeń, czy jesteś twórcom innowacyjnego produktu, to świat stoi przed Tobą otworem. Zadzwoń do mnie, a bezpłatnie powiem Ci, co można zrobić w Twojej branży, żeby znaleźć nowych klientów!

Jak wygląda pozycjonowanie lokalne? Od czego zaczyna się praca?

Proces pozycjonowania lokalnego rozpoczyna się od przeprowadzenia kompleksowego audytu SEO strony internetowej.

Audyt strony www i pozycjonowanie lokalne w wynikach wyszukiwania

Jest to działanie, dzięki któremu można dokładnie poznać parametry techniczne strony, a także ewentualne błędy witryny, aby w przyszłości poddać ją właściwej optymalizacji. Raport taki wskazuje obszary, które wymagają poprawy, i stanowi podstawę do opracowania skutecznej strategii pozycjonowania lokalnego. Przeprowadzenie audytu wymaga przeanalizowania nie tylko każdej podstrony serwisu, ale również witryn konkurencji. Wówczas możliwe jest przygotowanie planu, którego wdrożenie skutecznie zwiększy widoczność w organicznych wynikach wyszukiwania Google.

Optymalizacja strony www i dobór odpowiednich słów kluczowych

Aby poprawić widoczność swojej strony w wyszukiwarkach, musisz wiedzieć, jak działa proces rankingowy. Algorytmy stosowane przez roboty wyszukiwarek do oceny stron są bardzo skomplikowane. Nie da się dokładnie przewidzieć, jak dana strona zostanie uplasowana w rankingu. Istnieje jednak kilka metod, których prawidłowe wdrożenie może znacząco poprawić widoczność witryny w wyszukiwaniach organicznych.

Kilka początkowych etapów działań SEO polega na analizie i doborze odpowiednich słów kluczowych. Celem jest wybranie takich słów, które użytkownicy najczęściej wpisują w Google, szukając informacji o produktach lub usługach oferowanych przez Twoją firmę. Słowa kluczowe są o tyle ważne, że stanowią integralną część całej strategii contentowej i stają się podstawą do kolejnych kroków. Dobrze dobrany zestaw fraz kluczowych może zwiększyć liczbę użytkowników odwiedzających naszą stronę, a także wygenerować więcej leadów sprzedażowych.

Kolejnym etapem jest optymalizacja on-page, czyli wprowadzenie zmian na stronie internetowej w celu zwiększenia jej widoczności na frazy kluczowe, w tym te wpisywane przez użytkowników podczas wyszukiwania w Google. Warto zwrócić uwagę nie tylko na treści publikowane na podstronach, ale także na ich jakość i wypełnienie semantyczne (m.in. wysokiej jakości linki i zdjęcia). Optymalizacja on-page obejmuje również takie działania jak dodawanie metadanych oraz treści, które są unikalne i interesujące dla użytkowników online.

Dobrze zoptymalizowana strona ma ogromne znaczenie w osiąganiu wysokich pozycji na stronach wyników wyszukiwania (SERP), czyli w wyszukiwarce Google. Ponadto może zwiększyć liczbę odwiedzin oraz zadowolenie klientów z danej witryny, co może przełożyć się na zwiększenie konwersji i sprzedaży.

Pozycjonowanie lokalne Google a link building – ile to kosztuje?

Trzeci etap to optymalizacja off-page, czyli działania prowadzone poza witryną, które wpływają na jej pozycję w wynikach wyszukiwania (SERP). Dbałość o jakość linków prowadzących do Twojej witryny zwiększa jej wiarygodność.

Warto budować linki z innych stron do własnej witryny, ale powinny one pochodzić z zaufanych zasobów zawierających treści powiązane z Twoją stroną, a nie z farm linków.

Do najbardziej popularnych i skutecznych sposobów budowania linków należą:

  • Guest blogging – kiedy publikujesz wpis na innej stronie lub blogu, dobrą praktyką jest umieszczenie linku do własnej strony w opisie autora lub w samym artykule. Jeśli chcesz opublikować tekst na forum lub innym panelu dyskusyjnym, pamiętaj o podaniu linku do swojej strony. Inne osoby również mogą zostawiać linki na swoich stronach, jeśli wspomną o Tobie. W ten sposób każda osoba, która natknie się na taki wpis, będzie mogła trafić również na Twoją stronę;
  • Sponsorowanie wydarzeń – jeśli zaangażujesz się w ich organizację, zyskasz pewną wiarygodność, która później może zostać przekształcona w większy ruch na Twojej stronie;
  • Public relations – polega na wykorzystaniu kanałów cyfrowych i tworzeniu ciekawych treści dla użytkowników. Warto wspomnieć, że artykuły PR mogą przynieść większą wartość niż tradycyjne backlinki;
  • Media społecznościowe – wykorzystaj sieci społecznościowe takie jak Facebook czy Twitter do popularyzacji swojej strony. Używaj hashtagów i oznaczaj innych użytkowników.

Niewątpliwie powyższe sposoby są skuteczne, jednak niezwykle trudne do wykonania. Mało kto zgodzi się za darmo opublikować artykuł na swojej stronie. Musi być on wyjątkowo dobry, a napisanie takiego artykułu często jest znacznie bardziej wymagającym zadaniem niż jakość efektów, jakie przyniesie nam opublikowanie go na blogu influencera.

Dlatego najczęstszym sposobem linkowania jest publikacja artykułów sponsorowanych na różnych serwisach. Wnosi się opłatę za możliwość publikacji, a właściciel w zamian daje nam możliwość umieszczenia swojego wpisu wraz z linkiem do swojej strony na jego stronie www.

Poza tym istnieją inne sposoby pozyskiwania linków, które wpłyną na pozycjonowanie lokalne. Przykładem takiego sposobu są serwisy sprzedające usługę SWL. SWL to nic innego jak serwis wymiany linków. Za odpowiednią opłatą narzędzie podlinkowuje naszą stronę w tysiącach miejsc. Wydaje się fajne, prawda? Jednak w rzeczywistości efektem może być nałożenie kary na naszą stronę i całkowite wyrzucenie jej z indeksu Google. Nie mniej co druga agencja tym sposobem, po linii najmniejszego oporu, próbuje pozycjonować strony swoich klientów, nie biorąc żadnej odpowiedzialności za efekt swoich działań. Dzieje się tak, jeśli chodzi o SEO lokalne oraz pozycjonowanie strony w wynikach wyszukiwania ogólnopolskich.

Czemu agencje to wykorzystują? Bo nie wymaga to pracy i jest bardzo tanie, a może akurat coś się uda.

Co jeszcze jest istotne? Lokalna strona wyszukiwarki Google Moja Firma

Wyszukiwarka Google ma dwie główne funkcje: wyszukiwanie informacji w sieci i w internecie oraz zaspokajanie rzeczywistych potrzeb użytkowników. Ta druga funkcja jest tą, która interesuje nas najbardziej. Dzięki zaawansowanym algorytmom wyszukiwarka Google jest w stanie zbierać informacje z różnych źródeł i na ich podstawie tworzyć wizytówki firm. Jeśli prowadzisz własny biznes, istnieje duże prawdopodobieństwo, że dane o Twojej organizacji znajdują się już w Mapach Google i są ogólnodostępne. Jeśli nie masz dostępu do edycji swojej wizytówki, musisz ubiegać się o prawo do jej modyfikacji. Proces ten jest bardzo prosty i odbywa się w kilku szybkich krokach. Pamiętaj, aby podać jak najwięcej informacji o swojej działalności. Odpowiednie przygotowanie panelu Google Moja Firma można zaliczyć do lokalnego SEO, ponieważ Twoja wizytówka zacznie wyświetlać się zainteresowanym użytkownikom. Optymalizując ten element, można zbudować zaufanie wśród internautów.

Co to jest Google Moja Firma?

To darmowe narzędzie od Google, które pozwala na zarządzanie informacjami o firmie w wyszukiwarce, Mapach Google i Google Plus. Dzięki niemu masz dostęp do osobistych danych na temat działania Twojej firmy, m.in. tego, ile osób skontaktowało się z Tobą poprzez wizytówkę firmy, jak często Twoja strona była klikana i ile zapytań zostało złożonych. Możesz również sprawdzić, kto wspomniał o niej w swoich postach na Google Plus lub zamieścił jakieś zdjęcia Twojego biznesu.

Dodatkowo dzięki usłudze będziesz mógł aktualizować informacje takie jak godziny pracy, opis działalności czy adres, tak aby zawsze były aktualne.

Pozycjonowanie w lokalnych wynikach wyszukiwania – kogo powinno interesować lokalne pozycjonowanie?

Najlepsze w pozycjonowaniu lokalnym jest to, że zwykle bardzo szybko pojawiają się wyniki, oraz to, że lokalne pozycjonowanie jest zwyczajnie tanie. Lokalne wyniki wyszukiwania mają najczęściej dużo mniejsza konkurencję, dzięki czemu znacznie łatwiej i szybciej można być wysoko w wynikach wyszukiwania.

Świetnym przykładem będzie moja strona. Wpisz w Google „pozycjonowanie stron internetowych Opole”. W zaledwie 30 dni po zaindeksowaniu mojej strony w Google pojawiła się ona na wspomnianą frazę na 3 pozycji!

Wracając do pytania z nagłówka – komu potrzebne jest pozycjonowanie lokalne? Niemal każdemu. Praktycznie w każdej branży istnieją istotne frazy kierowane na miasta. Warto zaznaczyć, że lokalne SEO, mimo że ma mniejsze voulemny (czyli frazy są rzadziej wpisywane niż te o zasięgu ogólnopolskim), ma znacznie większy współczynnik CTR. Oznacza to, że użytkownicy wpisujący lokalne słowa kluczowe częściej dokonują zakupu niż użytkownicy korzystający z fraz kluczowych ogólnych.

W skrócie i czysto teoretycznie – tylko 1% ludzi wpisujących w Google „buty” dokonuje zakupów, za to wpisujący „buty Kraków” już 5% albo i więcej.

Co równie istotne, pozycjonowanie lokalne jest szczególnie istotne w promocji usług. Dla nas nie jest istotne, czy buty kupujemy w Opolu, Krakowie czy Chinach. Ważne, żeby przyszły nieuszkodzone i tyle. Sprawa usług ma się nieco inaczej. Usługi mają charakter dłuższej umowy lub umowy długoterminowej na kilka lat. To sprawia, że odległość ma znaczenie, ponieważ każdy chce mieć stały kontakt ze swoimi kontrahentami. Dlatego pozycjonowanie lokalne dla firm usługowych jest całkowitym must have. Dodatkowo warto wykonać pozycjonowanie lokalne nie tylko w Twoim pobliżu, ale także w całej Polsce. Często dla samego użytkownika wystarczającym dowodem ufności jest sam nagłówek. Na przykład „budowy domów Dąbrowa Górnicza”. Wielu użytkowników już nie kopie dalej, dla nich jest to firma lokalna. A to, że pochodzi z Warszawy, a jedynie wykonuje swoje usługi na terenie tego miasta, nic nie zmienia. A co, jeśli klientowi nie spodoba się wiadomość, że to jednak firma z Warszawy? No trudno, jednak jeślibyś nie był wysoko w wynikach wyszukiwania na tę frazę, na pewno nikt nie skorzystałby z tych usług, a tak jest spora szansa.

Jak widzisz, pozycjonowanie regionalne ma wiele zalet. Pozwala szybko wypromować lokalny biznes, jest stosunkowo tani, a efekty pojawiają się znacznie szybciej, CTR-y na rynku lokalnym są znacznie lepsze, łatwiej o nowych klientów, który zostaną z Tobą na dłużej, a także wszystkie pozytywne opinie w lokalnej społeczności, którą nie rzadko się zna, są dużo bardziej efektywne.

Jeśli szukasz kogoś do pozycjonowania w lokalnych wynikach wyszukiwania swoich usług oraz produktów, odezwij się. Dlaczego warto ze mną współpracować? Wpisz w Google „regeneracja pomp hydraulicznych Opole” albo „regeneracja pomp hydraulicznych Warszawa” lub „regeneracja pomp hydraulicznych Wrocław”. Mój klient jest wszędzie na pierwszym miejscu. Podobnie jak w każdym mieście wojewódzkim w całym kraju!

4/5 - (4 votes)

Leave a comment